Dersin Adı | Yapım ve Malzemeler II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 204 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere mimari mühendislik bakış açısına göre inşaat sürecini, mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlamak, inşaat sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemeleri ve araçlarını açıklamak ve öğrencilerin yapı sektörü ile etkileşimini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir. Yapı ve statik ile ilgili temel fikir anlatılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | IAED203'ün Gözden Geçirilmesi ve IAED204'e Giriş - Şantiye koşulları ve inşaat süreci | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
2 | Dış duvar sistemleri Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
3 | Malzeme Showroom ziyareti | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
4 | İç duvar sistemleri Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
5 | Çatı, tavan ve zemin Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
6 | Pencereler ve kapılar Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
7 | Ödev 1'in Teslimi | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
8 | Su ve Atıklar (Asenkron ders) | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
9 | Yangın Güvenliği Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
10 | HVAC Sistemleri Soru-Cevap / Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
11 | ARA SINAV Kritikler | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
12 | Atölye Çalışması | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
13 | Saha ziyareti | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
14 | Ödev 2'nin teslimi | Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • “Construction for Interior Designers” , Roland Ashcroft, Pearson Education Ltd (1992) • “Materials for Architectural Design”, Victoria Ballard Bell & Patrick Rand, Laurence King Publishing (2006) • “Green from the Ground Up”, David Johnston & Scott Gibson, The Taunton Press (2008) • “Building Systems for Interior Designers”, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.Merritt, Frederick S., and Ricketts, Jonathan T. (2001). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • “Interior Design Illustrated “, F. D. K Ching, John Wiley&Sons, (2005) • “Construction Drawings and Details for Interiors”, W.Otie Kilmer & Rosemary Kilmer, John Wiley & Sons (2003) • “Building Design and Construction Handbook”, 6th Edition, McGrawHill. • Yapı Catalogues, Company Catalogues |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 40 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | 1 | 2 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | |||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | |||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest